امروزه با توجه به رقابت فراگیر در صنعت و بازارهای مختلف، رضایت مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت به یکی از مهمترین عوامل برای بقای شرکتها تبدیل شده است. یکی از ابزارهایی که برای ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان میتوان به آن توجه کرد، استفاده از خدمات مرکز تماس است. در این مقاله به مزیتهای استفاده از خدمات مرکز تماس پرداخته و نشان میدهیم که چگونه این خدمات میتوانند به بهبود عملکرد و افزایش سود شرکت شما کمک کنند.
مزیتهای استفاده از خدمات مرکز تماس:

تمرکز بر مسئولیت اصلی کسب و کار خود
استفاده از خدمات مرکز تماس، به کسب و کارها کمک میکند تا بر مسئولیت اصلی خود، مانند تولید محصولات یا ارائه خدمات، تمرکز کنند. با این روش، تماسهای مشتریان به یک مرکز تماس برونسپاری شده و تیم پشتیبانی این مرکز، تماسها را دریافت و به صورت حرفهای پاسخ میدهند. به این ترتیب، کسب و کارها نیازی به صرف وقت و انرژی برای مدیریت تماسها ندارند و میتوانند به کارهای مهمتر خود تمرکز کنند. این روش علاوه بر صرفهجویی در زمان و انرژی، باعث افزایش کیفیت خدمات و رضایت مشتریان نیز میشود.
این یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از خدمات مرکز تماس است.
پشتیبانی 24/7
ظرفیت تمدید ساعت کاری ، ارائه خدمات شبانه روزی ، نرخ رضایت مشتریان را به نحو چشمگیری افزایش می دهد. همچنین سطح بالاتری از قابلیت اطمینان برای خدمات شما را نیز به مشتری نشان می دهد .
شما میتوانید پس از پایان یافتن ساعت کاری فروشگاه فیزیکی یا دفاتر کاری خود را تعطیل نمایید با این دید که نمایندگان حرفه ای شما در هر ساعت از شبانه روز ، هفته و تعطیلات پاسخگوی مشتریان شما هستند. همچنین در دسترس بودن 24 ساعته در زول هفته امکان هدف قرار دادن مخاطبان جهانی را نیز برای شما به ارمغان می آورد.
دسترسی به تکنولوژی روز دنیا
در دنیای امروز، دسترسی به تکنولوژی روز دنیا اهمیت زیادی دارد. به طور کلی، دسترسی به تکنولوژی روز دنیا به مزیتهای مختلفی مانند افزایش بهرهوری، بهبود کیفیت زندگی، افزایش رقابتپذیری، رشد اقتصادی و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشورها و شهرها منجر میشود.
با برونسپاری خدمات مشتریان میتوانید به فناوریهای روز دنیا دسترسی داشته باشید بدون اینکه مجبور به پرداخت هزینههای سرسامآور آن باشید.
بهره گیری از دانش تخصصی
بهره گیری از دانش تخصصی یکی دیگر از مزیت های استفاده از خدمات مرکز تماس می باشد که در آن شما با پرداخت هزینه های کمتر از آنچه که باید به نیروی آموزش دیده و متخصصی دسترسی خواهید داشت .
شرکت های برونسپاری خدمات مشتریان ، توانایی درک اهداف تجاری و انتظارات مشتری و پیشنهاد استراتژی های لازم برای بهبود فرآیند های خدمات مشتریان سازمان شما را دارا می باشند .
کاهش هزینه
برونسپاری مرکز تماس به شما اجازه میدهد تا به جای تاسیس و اداره مرکز تماس خود، خدمات مربوط به آن را به یک شرکت برونسپاری کنید. این شرکتهای برونسپاری میتوانند خدمات مربوط به پاسخدهی به تماسها، پشتیبانی فنی، پشتیبانی مشتری، پاسخ به ایمیلها و پیامهای متنی و غیره را برای شما ارائه دهند.
تاسیس و اداره مرکز تماس خود، هزینههای بالایی را به دنبال دارد. با برونسپاری این خدمات به یک شرکت متخصص، میتوانید هزینههای خود را کاهش دهید. این هزینهها شامل هزینههای سرمایهگذاری برای تجهیزات، نرمافزار، نیروی انسانی و غیره میشوند.
کسب و کارها با برونسپاری حدود 50 درصد از هزینههای تجاری خود را پسانداز مینمایند. کاهش هزینههای عملیاتی مرتبط با کارمندان از مهمترین موارد آنها میباشد.
بهبود کارایی و بهرهوری
استفاده از خدمات مرکز تماس برونسپاری شده میتواند به بهبود کارایی و بهرهوری کمک کند به دلیل موارد زیر:
تخصص: شرکتهای متخصص در ارائه خدمات مرکز تماس بیشترین تخصص را در این زمینه دارند و بهترین شیوهها و روشهای کاری را برای بهبود عملکرد و کارایی در این حوزه دانسته و اجرا میکنند.
زمان: استفاده از خدمات برونسپاری شده مرکز تماس به شرکت شما امکان میدهد تمرکز بیشتری بر روی کسب و کار خود داشته باشید و به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه کنید. شما نیازی ندارید که زمان و انرژی خود را صرف مدیریت یک مرکز تماس کنید و میتوانید از تمام وقت و انرژی خود برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.
فناوری: شرکتهای متخصص در ارائه خدمات مرکز تماس به روزرسانی و استفاده از فناوری های جدید و بهبود یافته در این حوزه متمرکز هستند و میتوانند برای شما از آخرین فناوریهای موجود در این زمینه استفاده کنند که منجر به بهبود عملکرد و بهرهوری شما خواهد شد.
هزینه: استفاده از خدمات برونسپاری شده مرکز تماس میتواند هزینههای شما را کاهش دهد. به جای خرید و نگهداری تجهیزات، نصب و راهاندازی یک مرکز تماس، استخدام و آموزش پرسنل، شما میتوانید خدماتی را با هزینه کمتری از شرکتهای متخصص در ارائه خدمات مرکز تماس بخرید.
افزایش رضایت مشتری
برونسپاری مرکز تماس می تواند به افزایش رضایت مشتری کمک کند از طریق:
- بهبود زمان پاسخگویی: یکی از مزایای برونسپاری مرکز تماس، کاهش زمان پاسخگویی به مشتریان است. با این کار، مشتریان به راحتی و در کمترین زمان ممکن به پاسخ خود دسترسی پیدا می کنند که باعث افزایش رضایت آنها می شود.
- افزایش کیفیت خدمات: با برونسپاری مرکز تماس، شرکت ها می توانند به خدمات بهتر و با کیفیت تری دسترسی پیدا کنند. مراکز تماس با استفاده از کارکنان مجرب و متخصص به شرکت ها کمک می کنند تا به بهبود کیفیت خدمات خود بپردازند که باعث افزایش رضایت مشتریان می شود.
- ارائه خدمات چند زبانه: با برونسپاری مرکز تماس، شرکت ها می توانند به راحتی خدمات چند زبانه را ارائه دهند. با این کار، مشتریانی که به زبان های دیگر به جز زبان رسمی شرکت صحبت می کنند، همچنان می توانند از خدمات شرکت استفاده کنند که باعث افزایش رضایت آنها می شود.
به طور کلی، خدمات مرکز تماس به شرکتها امکان میدهد که با کاهش هزینهها، بهبود کارایی و بهرهوری، افزایش رضایت مشتری و ارتقاء سطح کیفیت خدمات خود دست یابند. با برونسپاری مرکز تماس، شرکتها میتوانند با ایجاد یک تیم پشتیبانی حرفهای و کارآزموده، از تخصص و تجربه متخصصان بیرونی بهره ببرند و همچنین بهبود فرایند ارتباطی خود با مشتریان را تجربه کنند. با این روش، شرکتها میتوانند همچنان به مشتریان خود خدمات ارائه دهند، در حالی که به بهبود کیفیت خدمات، کاهش هزینهها و افزایش رضایت مشتریان دست پیدا میکنند.
با آگاهی از مزیتهای استفاده از خدمات مرکز تماس میتوانید تصمیمگیری راحتتر به همراه آیندهگری داشته باشید.
اگر این موضوع برای دیگران مفید است آن را به اشتراک بگذارید: